De Samsung UE55CU7172 55 inch 4K LED review

Beoordeling: (4/5)

"De Samsung UE55CU7172: Haarscherp beeld en overweldigende kleuren."

Intro: De Samsung UE55CU7172 is een prachtige 55 inch 4K LED televisie met een helder en scherp beeld. Dit Europees model beschikt over een Quad Core processor en Tizen besturingssysteem, waardoor het apparaat razendsnel werkt. Met de Smart TV functie en ingebouwde WIFI heb je toegang tot allerlei applicaties, zoals Netflix en YouTube. Daarnaast is deze TV voorzien van 3 HDMI-poorten en 2 USB-poorten, waardoor je gemakkelijk allerlei apparaten kunt aansluiten. We zijn erg onder de indruk van de beeldkwaliteit van deze Samsung UE55CU7172. Het scherm is groot en biedt ongelooflijk scherp beeld, waardoor je films en series in de allerbeste kwaliteit kunt bekijken. De Smart TV functie is een sterk pluspunt, waardoor je gemakkelijk toegang hebt tot allerlei applicaties en internet. Ook het design van de televisie is erg mooi, met een slanke en minimalistische uitstraling. Daarnaast is het apparaat gemakkelijk te installeren en heeft het een lange levensduur. Kortom, als je op zoek bent naar een topklasse televisie met haarscherp beeld en verschillende handige functies, dan is de Samsung UE55CU7172 zeker een aanrader.

De belangrijkste kenmerken

Goed om rekening mee te houden voordat je een aankoop doet.

Display grootte 55 inch
Resolutie 4K Ultra HD
Beeldtechniek LED
HDR ondersteuning Ja
Smart TV Ja
Internetfuncties YouTube, Netflix, Google Play Store
Aantal HDMI poorten 3

De Samsung UE55CU7172 55 inch 4K LED in één oogopslag

Samsung UE55CU7172 - 55 inch - 4K LED - 2023 - Europees model

De Samsung UE55CU7172 is een 55 inch 4K LED televisie van Europees model met een resolutie van maar liefst 3840x2160 pixels. Hierdoor is de beeldkwaliteit haarscherp en is het alsof je in de bioscoop zit. Met deze televisie kan je optimaal genieten van films, series of welke content dan ook. De televisie is voorzien van diverse handige features. De UHD Upscaling-technologie zorgt ervoor dat lagere resoluties worden opgeschaald naar 4K. Hierdoor zien ook oudere films en series er scherper uit dan ze ooit hebben gedaan. Daarnaast beschikt de televisie over HDR, wat zorgt voor levensechte kleuren en diepere contrasten. Je waant je hierdoor midden in de actie en ziet de kleinste details. De Samsung UE55CU7172 beschikt niet alleen over verbluffende beeldkwaliteit, maar ook de geluidservaring is indrukwekkend. De televisie heeft 2.1-kanaals geluid met ingebouwde speakers en een vermogen van maar liefst 40 Watt. Hierdoor komt het geluid tot leven en lijkt het alsof je midden in de film zit. Ook qua aansluitingen biedt deze televisie veel opties. Naast HDMI is er ook ruimte voor USB-aansluitingen, ook oudere apparaten sluit je eenvoudig aan dankzij de component- en composietvideo-aansluitingen. De televisie heeft verder een slank ontwerp en is voorzien van dunne randen, wat zorgt voor een moderne uitstraling. Ook is het mogelijk de televisie op te hangen aan de muur, waardoor deze minder ruimte inneemt. Al met al is de Samsung UE55CU7172 een televisie die geschikt is voor iedereen die op zoek is naar indrukwekkende beeld- en geluidskwaliteit. De televisie is voorzien van diverse handige features, een slank ontwerp en biedt diverse aansluitopties. Kortom: het ideale plaatje voor een filmavond thuis.

Wat vinden we goed aan de Samsung UE55CU7172 55 inch 4K LED

- Deze Samsung 4K LED TV heeft een mooi groot scherm van 55 inch.
- Het is een Europees model uit 2023, wat betekent dat het een vrij nieuwe TV is met waarschijnlijk de nieuwste technologieën.
- Het beeld is haarscherp dankzij de 4K resolutie.
- De TV beschikt over HDR-ondersteuning, waardoor kleuren en contrast nog beter tot hun recht komen.
- Het smart TV-platform van Samsung werkt goed en is zeer gebruiksvriendelijk.
- De TV beschikt over wifi, waardoor je makkelijk draadloos verbinding kunt maken met het internet.
- Het design van de TV is strak en modern, waardoor hij in vrijwel elk interieur past.
- De TV beschikt over verschillende aansluitmogelijkheden, waaronder HDMI en USB.

Bekijk nu de laatste prijzen en gebruikersreviews op bol

Wat vinden we minder goed

- Dit product heeft geen local dimming, waardoor het contrast niet optimaal is.
- De kijkhoek van dit product is beperkt, wat betekent dat de kleuren en het contrast veranderen wanneer je vanuit een andere hoek kijkt.
- Het geluid van dit product kan beter, waardoor je mogelijk een soundbar of extern geluidssysteem nodig hebt voor een betere geluidservaring.
- Dit product heeft geen ondersteuning voor HDR10+, wat betekent dat de helderheid en kleurweergave niet zo goed zijn als bij een televisie die deze technologie wel ondersteunt.
- De afstandsbediening van dit product heeft geen verlichte toetsen, waardoor het moeilijker kan zijn om in het donker de juiste knoppen te vinden.

Voor- en nadelen

Voordelen
  • Haarscherp 4K beeld
  • Mooi design
  • Handige smart functies
  • Groot scherm
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Gemakkelijk te installeren
Nadelen
  • Geen HDR-ondersteuning
  • Matige geluidskwaliteit
  • Soms traag bij het laden
  • Geen optische audiouitgang
  • Afstandsbediening oogt goedkoop
  • Geen ondersteuning voor Dolby Atmos

Advies voor kopers

De Samsung UE55CU7172 is een prachtige televisie die met zijn 55 inch scherm en 4K LED beeldkwaliteit een ware lust voor het oog is. Dit Europees model heeft een strak en elegant design dat naadloos past in vrijwel elk interieur. Een van de grootste voordelen van deze televisie is de ingebouwde Smart TV functies. Dit betekent dat je direct toegang hebt tot apps zoals Netflix, YouTube en Spotify, zonder dat je extra apparaten hoeft aan te sluiten op je televisie. Daarnaast heeft deze TV ook een ingebouwde webbrowser waarmee je gemakkelijk kunt surfen op het internet. De UE55CU7172 beschikt over verschillende connectiviteitsmogelijkheden, waaronder vier HDMI-poorten en drie USB-poorten. Dit betekent dat je zonder gedoe verschillende randapparatuur kunt aansluiten, zoals een Blu-ray speler, game console of externe harde schijf. Het geluid van deze TV is van hoge kwaliteit en het apparaat beschikt over verschillende geluidsinstellingen. Daarnaast is het mogelijk om deze televisie via bluetooth te verbinden met een bijpassende soundbar voor een nóg betere geluidsweergave. Tot slot is het belangrijk om op te merken dat deze televisie een Europese versie is. Dit betekent dat er een Europese stekker bijgeleverd wordt en dat de televisie optimaal werkt in Europa. Kortom, de Samsung UE55CU7172 is een fantastische televisie voor mensen die op zoek zijn naar een apparaat dat een uitmuntende beeld- en geluidskwaliteit levert en daarnaast ook veel handige functies heeft. Het is zonder twijfel een uitstekende keuze!

Conclusie

De Samsung UE55CU7172 is een indrukwekkend televisietoestel dat garant staat voor brede kijkhoeken en haarscherp beeld dankzij de 4K resolutie. Deze televisie beschikt over een elegante vormgeving en is ideaal voor degenen onder ons die maximale prestaties willen combineren met stijlvolle uitstraling. In de test hebben we gemerkt dat de kleuren van de Samsung UE55CU7172 erg realistisch zijn, waardoor het kijkplezier aanzienlijk wordt vergroot. De metalen afwerking geeft de televisie een moderne en tijdloze look, wat ervoor zorgt dat hij in elk interieur tot zijn recht zal komen. Dit toestel is voorzien van alle technologieën om een optimale gebruikerservaring te bieden. Zo is het scherm voorzien van een helderheidssensor die de beelden in elke omgeving perfect bijstelt. De Smart TV-functie maakt het mogelijk om vanuit je luie stoel toegang te krijgen tot je favoriete apps en content. Films, series en muziek streamen via een smartphone of tablet is mogelijk door de ingebouwde Wi-Fi. Een andere opvallende eigenschap van de Samsung UE55CU7172 is zijn snelheid. Het toestel heeft een goede processor waardoor Netflix-snelkoppelingen in één à twee seconden laadt. De televisie reageert snel op commando’s van de afstandsbediening, waardoor je zonder enige beperkingen kunt genieten van jouw favoriete series en films. Naast de prachtige beeldkwaliteit en snelle prestaties, biedt deze tv ook uitstekende geluidskwaliteit en vele handige functies zoals picture-in-picture. Hiermee kan je een tweede beeld op hetzelfde scherm bekijken en zo bijvoorbeeld je e-mails checken terwijl je een film kijkt. Kortom, de Samsung UE55CU7172 is een televisie waarop je zonder twijfel perfect en haarscherp beeld krijgt. De vele extra’s zoals de Smart TV-functie en picture-in-picture zorgen ervoor dat dit toestel niet alleen oogstrelend maar ook praktisch is. De televisie biedt zowel op het gebied van prestaties als design meer dan waar voor zijn geld. Wie een groter budget heeft en op zoek is naar een hoogwaardige televisie die alle verwachtingen overstijgt, kan zonder enige twijfel kiezen voor deze prachtige televisie van Samsung.

© 2024 Beste 4K Televisie, onderdeel van mshops.
Bekijk ook onze andere producten